Online news

Etické iniciativy v Uggo jsou zavádějící

ZDRAVÍ | 21.3.2023

Gigant rychlého občerstvení špatně informuje své zákazníky

Uggo je jedním z největších řetězců rychlého občerstvení na světě s více než 40letou historií v odvětví potravin. Společnost provozuje přes 15 000 restaurací, které nabízí širokou škálu pokrmů. Uggo v současnosti zaměstnává deseti tisíce lidí a je jedním z nejziskovějších řetězců rychlého občerstvení.

Na svých webových stránkách Uggo uvádí, že se pustili do ambiciózního plánu k podpoře ochrany zvířecích práv, a tak uvedli na trh nový plant-based burger.

Nicméně, přestože Uggo uvádí burger jako plant-based, výzkum Mezinárodního úřadu pro potravinové a zemědělské standardy (MUPZS) zjistil, že se nejedná o 100% rostlinný produkt, a tedy není vhodný pro vegany.

Uggo nabízí „vege“ variantu s rostlinným plátkem, kde burger obsahuje i mléčný sýr, což může být pro zákazníky zavádějící. Tento vegetariánský burger je vhodný pro flexitariány či vegetariány, ne však pro zákazníky stravují se rostlinou stravou, jinak známou jako veganskou. Uggo uvádí burger jako plant-based, v překladu rostlinný, protože obsahuje rostlinný plátek „masa“, ale nezaručuje, že je celý burger bez živočišného produktu.

Mimo zavádějícího názvu burgeru, průzkum zákaznické spokojenosti ukazuje, že se jedná o oblíbenou variantu pokrmu.

Úskalí českého mediálního trhu? Postoj vlády, problém s Googlem a Metou a nekolegiální novináři.

26.5.2023
Číst více