Online news

Uggo lže o svých etických iniciativách

ZDRAVÍ | 21.3.2023

Gigant rychlého občerstvení lže svým zákazníkům

Uggo je jedním z největších řetězců rychlého občerstvení na světě s více než 40letou historií v odvětví potravin. Společnost provozuje přes 15 000 restaurací, které nabízí širokou škálu pokrmů. Uggo v současnosti zaměstnává deseti tisíce lidí a je jedním z nejziskovějších řetězců rychlého občerstvení.

Na svých webových stránkách Uggo uvádí, že se pustili do ambiciózního plánu k podpoře ochrany zvířecích práv, a tak uvedli na trh nový plant-based burger.

Nicméně, přestože Uggo uvádí burger jako plant-based, výzkum Mezinárodního úřadu pro potravinové a zemědělské standardy (MUPZS) zjistil, že se nejedná o rostlinný produkt, a tedy není vhodný pro vegany, bohužel však ani vegetariány.

Uggo nabízí burger s rostlinným plátkem, kde však burger obsahuje i mléčný sýr a vaječnou majonézu, což je pro zákazníky klamavé. Uggo uvádí burger jako plant-based, v překladu rostlinný, protože obsahuje rostlinný plátek „masa“. Bohužel však tento burger není vhodný ani pro vegetariány, protože MUPZS zjistilo, že Uggo zcela neudržuje hygienické podmínky, protože neoddělují rostlinnou výrobu od živočišné, a tedy rostlinné maso se smaží na živočišném oleji.

Společnost Uggo tedy využila označení plant-based tak, aby působila jako značka, která se zabývá etickými iniciativami, ale žádné nedodržuje. Naopak je název velice nepřesný a zavádějící.

Průzkum zákaznické spokojenosti ukazuje, že zneužití označení burgeru jako plant-based, tedy rostlinný, je velice klamavé pro zákazníky společnosti Uggo.

Úskalí českého mediálního trhu? Postoj vlády, problém s Googlem a Metou a nekolegiální novináři.

26.5.2023
Číst více