Online news

Etické iniciativy ve Feeling Good Restaurant jsou zavádějící

ZDRAVÍ | 21.3.2023

Lokální prodejce rychlého občerstvení špatně informuje své zákazníky

Feeling Good Restaurant je lokálním prodejcem rychlého občerstvení s krátkou historií v odvětví potravin. Společnost provozuje 2 restaurace, které nabízí širokou škálu masových pokrmů. Feeling Good Restaurant v současnosti zaměstnává pár desítek zaměstnanců a postupně roste na trhu rychlého občerstvení.

Na svých webových stránkách Feeling Good Restaurant uvádí, že se pustili do ambiciózního plánu k podpoře ochrany zvířecích práv, a tak mezi svou stálou nabídku hovězích burgerů uvedli na trh novinku plant-based burger.

Nicméně, přestože Feeling Good Restaurant uvádí burger jako plant-based, výzkum Mezinárodního úřadu pro potravinové a zemědělské standardy (MUPZS) zjistil, že se nejedná o 100% rostlinný produkt, a tedy není vhodný pro vegany.

Feeling Good Restaurant nabízí „vege“ variantu s rostlinným plátkem, kde burger obsahuje i mléčný sýr, což může být pro zákazníky zavádějící. Tento vegetariánský burger je vhodný pro flexitariány či vegetariány, ne však pro zákazníky stravují se rostlinou stravou, jinak známou jako veganskou. Feeling Good Restaurant uvádí burger jako plant-based, v překladu rostlinný, protože obsahuje rostlinný plátek „masa“, ale nezaručuje, že je celý burger bez živočišného produktu.

Mimo zavádějícího názvu burgeru, průzkum zákaznické spokojenosti ukazuje, že se jedná o oblíbenou variantu pokrmu.

Úskalí českého mediálního trhu? Postoj vlády, problém s Googlem a Metou a nekolegiální novináři.

26.5.2023
Číst více